Cum să fii un manager de succes, cu o afacere de succes: Ben Horowitz

Reading Time: 3 minutes

Toată energia mentală pe care o folosești pentru a-ți alimenta mila de sine ar fi mult mai bine folosită pentru a încerca să găsești acea aparent imposibilă cale de ieșire din încurcătura ta actuală. Cheltuiește zero din timpul tău pe ceea ce ai fi putut face și alocăți-l pe tot în direcția a ceea ce ai putea face.

Ben Horowitz, Ce e dificil la lucrurile dificile

foto: Luisa Ene

De Ben Horowitz am aflat citind blogul său, urmărit de aproximativ 10 milioane de oameni.

Cartea sa, Ce e dificil la lucrurile dificile, este recomandată și lăudată de nume mari, de la Mark Zuckenberg, Larry Page (co- fondator și CEO Google), Dick Costolo (CEO Twitter), până la co-fondatorul Paypal, Peter Thiel. Am vrut să văd și eu ce e cu toată vâlva asta în jurul cărții. Mi-a plăcut, este o carte foarte pragmatică, la obiect și utilă, mai ales pentru cei care vor să își deschidă propria afacere, sau sunt managerii unei firme.

Cine este Ben Horowitz?

Co- fondator și partener general al Andreessen Horowitz, un fond de investiții în capital de risc din Silicon Valley, care finanțează antreprenori. Investițiile firmei sale includ AirBnb, GitHub, Facebook, Pinterest și Twitter. Este unul dintre cei mai respectați și experimentați antreprenori din America.

foto: Luisa Ene

Câteva cuvinte despre Ce e dificil la lucrurile dificile 

Ben Horowitz se inspiră din propria poveste a înfiinţării, conducerii, vânzării, cumpărării, managerierii şi investirii în companii de tehnologie, pentru a oferi sfaturi esenţiale şi consideraţii practice în vederea abordării celor mai dificile probleme pe care şcolile de afaceri le omit. Mi-a plăcut mult că Horowitz îşi accentuează lecţiile de afaceri cu versuri din cântecele sale favorite şi vorbeşte pe şleau despre tot.

Idei din Ce e dificil la lucrurile dificile de reținut

Câteva reguli care l-au ajutat să treacă peste perioadele dificile:

Nu lua totul asupra ta.

Joacă suficient de mult timp și s-ar putea să ai noroc.

Nu o lua personal.

Nimănui nu-i pasă. Și au dreptate să nu le pese. O explicație bună de ce ai eșuat nu va salva un dolar pentru investitorii tăi, nu va salva vreun loc de muncă pentru vreun angajat al tău și nici nu-ți va pune în brațe un nou client. (…) Toată energia mentală pe care o folosești pentru a-ți alimenta mila de sine ar fi mult mai bine folosită pentru a încerca să găsești acea aparent imposibilă cale de ieșire din încurcătura ta actuală. Cheltuiește zero din timpul tău pe ceea ce ai fi putut face și alocăți-l pe tot în direcția a ceea ce ai putea face.

De departe cea mai complicată abilitate pe care am deprins-o ca CEO a fost aceea de a-mi gestiona propriul psihic. Designul organizațional, design-ul produselor, metrica, procesul de angajare și de concediere, toate au fost abilități relativ ușor de deprins în comparație cu a-mi păstra mintea limpede. Credeam că sunt un dur înainte, dar nu eram dur. Eram moale.

Sandvișul cu rahat

Oamenii sunt mult mai deschiși în privința feedback-ului dacă începi prin a-i complimenta (felia de pâine nr. 1), după care le transmiți mesajul mai delicat (cantitatea de rahat), după care sfârșești reamintindu-le cât de mult îi apreciezi pentru calitățile lor (felia de pâine numărul 2).

*cartea se poate achiziționa de pe site-ul editurii Vellant, de aici.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *