Am citit vara aceasta, însă nu am reușit să povestesc despre asta pe blog. Revin cu forțe proaspete și cu recomadări de cărți faine.
Ca de obicei, recomand nonficțiune, dar pe listă s-a strecurat și o carte de beletristică: de la cărți despre vânzări, marketing, storytelling și până la cărți despre dietă și un stil de viață sănătos, sigur găsiți un subiect care să vă intereseze. 🙂 Spor la citit și spuneți-mi în comentarii ce cărți ați citit vara aceasta.
Vacanță în paradis, Miranda Beverly – Whittemore, editura Litera
Atmosfera romanului este una gotică și acțiunea este plină de răsturnări de situație, secretele de familie se dezvăluie treptat, iar Beverly-Whittemore reușește să arunce o lumină asupra imperfecțiunilor întunecate ale sufletului omenesc.
Posesoarea unei burse la un colegiu de prestigiu de pe Coasta de Est, Mabel Dagmar, o fată ca oricare alta, este surprinsă când colega ei de cameră, Genevra Winslow, o fată de familie bună, îi caută prietenia. Ev o invită pe Mabel să-și petreacă vara la Bittersweet, o casă din Vermont aflată în proprietatea familiei sale de mai bine de un secol, iar Mabel ajunge să se obișnuiască cu băile în piscină și cu petrecerile cu focuri de artificii. Brusc, are tot ce și-a dorit vreodată: prieteni, un iubit, acces la bogăție și, mai presus de toate, pentru prima dată în viață, sentimentul că aparține unui grup.
Dar, cu timpul, Mabel descoperă în trecutul familiei Winslow lucruri aproape la fel de șocante precum cele din prezent. Sub aparența strălucitoare este ceva putred. Și nu toți membrii familiei sunt așa cum par.
Trăim într-o lume plină de necazuri, lumea creată de Adam și Eva după ce au mușcat din măr. Fiecare dintre noi avem un moment – dacă nu mai multe – în care cădem. Oricare ar fi păcatul, nu prea contează. Ceea ce contează este că, de fapt, căderea este soarta noastră. Că noi, oamenii, suntem damnați. Mai rău, este destinul nostru să ne uităm în urmă cu jind, cu nostalgie, la lumea noastră de dinainte să o fi schimbat, la cine am fost înainte. Nu putem niciodată să uităm. Și nu putem niciodată să ne întoarcem.
Vacanță în paradis, Miranda Beverly
Eu cred că, mai mult decât ce ești, contează ce crezi că ești. Dacă crezi că ești cel mai puternic om din lume și te porți ca atare, oamenii te tratează astfel. Dacă crezi că ești un nimic, păi așa și ești.
Vacanță în paradis, Miranda Beverly
Soluția zonelor albastre, Dan Buettner, editura Act și Politon
O carte care te va face să-ți pui întrebări cu privire la alimentația și stilul tău de viață, și te va determina să schimbi ceva în această privință.
Cartea reprezintă un nou periplu prin cele 5 Zone albastre ale lumii, evidențiind obiceiurile care îi diferențiază pe cei mai longevivi și mai sănătoși oameni de restul lumii. Autorul ne oferă soluții practice pentru a introduce aceste obiceiuri în viețile noastre, fie la nivel individual, fie la nivel de comunitate, precizând totodată că a urma metoda zonelor albastre, înseamnă a face schimbări atât în stilul de viață, cât și în mediu, nu doar în meniul zilnic. La finalul cărții găsim și 77 de rețete delicioase și sănătoase cate te ajută să-ți transformi propria viață într-o zonă albastră.
Dan Buettner este explorator și scriitor pentru National Geographic, fondatorul rețelei de televiziune americane Quest Network, deținătorul a trei recorduri Guinness World Records pentru ciclism de anduranță, jurnalist, activist în domeniul sănătății și descoperitorul Zonelor Albastre, pe care le-a transformat în nucleul activității lui.
Cei mai longevivi oameni din lume nu trag de fiare, nu aleargă la maratoane și nu se înscriu la sălile de fitness. În schimb, trăiesc într-un mediu care îi face să se miște constant. Cultivă grădina și nu au mașini automate pentru munca din casă și din curte. Fiecare drum până la muncă, la casa unui prieten sau la biserică înseamnă o ocazie de a face o plimbare.
Soluția zonelor albastre, Dan Buettner
Noi luăm decizii în legătură cu ce mâncăm de câteva ori pe zi. Pe lângă consecințele evidente pentru sănătate, aceste decizii determină și modul în care ne petrecem timpul. Scăpăm de stres cultivând legume în grădină? Pregătim cina împreună cu membrii familiei? Ne destindem stând de vorbă la o masă bună? Sau luăm o îmbucătură pe fugă la un drive-in, pentru a înghesui și mai multe activități în programul nostru și-așa aglomerat?
Soluția zonelor albastre, Dan Buettner
Pierderea virginității, autobiografia lui Richard Branson, editura Publica
Puţini oameni din lumea afacerilor sunt atât de vii, de versaţi şi de nonconformişti ca Richard Branson, probabil de aceea mi-am dorit să citesc autobiografia sa. Am aflat de el dintr-un podcast al lui Tim Ferris, iar interviul cu el m-a convins că am multe lucruri de învățat de la el. Richard Branson şi-a scris propriile reguli ale succesului, creând un grup de companii care a împânzit toată lumea, dar fără sediu central, fără ierarhie de management şi cu birocraţie minimă. Din 1968 a creat peste 360 de companii marca Virgin. A debutat cu casa de producţie Virgin Records care promova artişti necunoscuţi, dar cu potenţial.
Acum imperiul Virgin include cărţi de credit, linii aeriene, trenuri sau agenţii de turism. Afacerile sale sunt răspândite în Marea Britanie, Statele Unite, Australia, Canada, Asia, Europa şi Africa de Sud. Richard Branson ocupă locul 212 în lista celor mai bogaţi oameni din lume întocmită de Forbes pentru anul 2010 şi poziţia 8 în clasamentul global al celor mai influenţi gânditori de business Thinkers 50, ediţia 2009.
A fi opțiunea numărul doi nu înseamnă nimic.
Pierderea virginității, Richard Branson
Sunt gata să încerc orice o dată.
Pierderea virginității, Richard Branson
A vinde e omenește, Daniel Pink, editura Publica
Aceasta este o carte despre vânzări. Dar nu seamănă cu nicio carte despre vânzări pe care ați citit-o (sau ignorat-o) până acum. Asta deoarece vânzările, în toate formele – fie că vorbim de Buick-uri sau de prezentarea unor idei într-o ședință- s-au schimbat mai mult în ultimii zece ani decât în întreg secolul trecut. Majoritatea lucrurilor pe care credem că le înțelegem în legătură cu vânzările sunt construite pe o fundație de principii care s-a năruit.
Daniel Pink
Daniel H. Pink este autorul bestsellerurilor Drive (Publica, 2011), A Whole New Mind (2006), The Adventures of Johnny Bunko (2008), Free Agent Nation (2002) şi editorialist The New York Times, Harvard Business Review şi Wired. Este unul dintre cei mai apreciați speakeri ai momentului, susținând seminarii și prelegeri pentru corporaţii, asociaţii profesionale şi universităţi din întreaga lume despre transformarea radicală a modului în care funcționează economia şi despre noua tipologie a locurilor de muncă.
Vânzarea, am ajuns să înțeleg, este mai imperioasă, mai importantă și, în felul său subtil, mai frumoasă decât ne dăm seama. Abilitatea de a-i convinge pe ceilalți astfel încât să să-i determinăm să schimbe ceea ce dețin cu ceea ce avem noi de oferit este vitală pentru supraviețuirea și fericirea noastră. Ne-a ajutat specia să evolueze, nea-e crescut standardele legate de nivelul de trai și ne-a îmbogățit viața cotidiană. Face parte din ceea ce suntem.
A vinde e omenește, Daniel Pink
Idei cu lipici, Chip Heat și Dan Heat, editura Act și Politon
Idei cu lipici / Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die de Chip și Dan Heath este o carte excepțională pentru toți cei care lucrează în mod obișnuit cu ideile: jurnaliști, antreprenori, profesori sau politicieni și un manual excelent pentru toți cei care nu lucrează în niciunul dintre aceste domenii, dar care, iubesc ideile bune și aspiră să le aibă.
Cei doi autori ne prezintă tot felul de idei cu lipici care au schimbat opiniile și comportamentul celor care le-au receptat, și apoi, le demontează pentru a înțelege cum sunt alcătuite. Concluzia este că oricine poate crea „idei cu lipici”, adică, idei persistente, care să fie înțelese, ținute minte și să aibă un impact de durată, dacă aplică cele șase principii ale ideilor remarcabile explicate în carte.
Idei cu lipici este la rândul ei o carte cu lipici, datorită exemplelor foarte inspirat alese pe care le folosesc autorii pentru a-și exemplifica conceptele teoretice prezentate, dar, și, mai ales, datorită modului interactiv de redactare.
E greu să faci ideile să persiste într-un mediu zgomotos, imprevizibil și haotic. Dacă e să reușești, primul pas este acesta: fii simplu. Nu simplu în sensul de simplificare exagerată sau de folosire a sintagmelor. Nu trebuie să vorbești monosilabic pentru a fi simplu. Ceea ce vrem să spunem prin simplu este să găsești esențialul ideii. Să găsești esențialul înseamnă să dezvelești o idee până la esența sa.
Idei cu lipici, Chip Heat și Dan Heat
Asta înseamnă marketing, Seth Godin, editura Publica
În ultimul sfert de secol, Seth Godin a ghidat și a inspirat milioane de antreprenori, marketeri, lideri și fani din toate categoriile sociale, prin intermediul blogului său, al cursurilor online, prelegerilor și bestsellerurilor sale. Este inventatorul a nenumărate idei și fraze care și-au făcut loc în limbajul comercial, de la marketingul pe bază de permisiune la vaca mov, triburi sau hopuri.
Acum, Seth Godin oferă pentru prima dată bazele cunoștințelor sale despre marketing, iar în centrul abordării sale stă o idee principală: marketerii de succes nu folosesc consumatorii ca să rezolve problemele companiei lor. Ei folosesc marketingul ca să rezolve problemele altora. Nu fac doar zgomot, ci fac lumea mai bună. Marketingul cu adevărat puternic se bazează pe empatie, pe generozitate și pe muncă emoțională.
Această carte te învață cum să identifici cel mai mic public viabil, cum să profiți de semnele și semnalele potrivite ca să-ți poziționezi oferta, cum să obții încrederea și permisiunea pieței țintă, cum să folosești poveștile pe care publicul și le spune despre statut, afiliere și dominanță, cum să remarci oportunitățile de a crea și a elibera tensiunea și cum să le oferi altora instrumentele potrivite pentru a-și atinge obiectivele.
Oamenii nu vor ceea ce faci tu. Vor ceea ce face lucrul respectiv pentru ei. Vor modul în care îi face să se simtă.
Asta înseamnă marketing, Seth Godin
Powered by storytelling, Murray Nossel, editura Publica
Acest ghid inovator îți arată cum să folosești puterea poveștilor pentru a-ți dezvolta compania. Vei învăța metoda testată, în trei părți, pe care Narativ, firma lui Murray, o folosește cu clienții săi, de la companii din topul Fortune 500 la organizații nonprofit.
Călugării budiști din Tibet excelează la capitolul concentrare. Ei spun o poveste tradițională despre olarizarea atenției, intitulată privirea leului:
Când îi arunci o minge unui câine, acesta fuge după minge. Dar când îi arunci o minge unui leu, el rămâne cu privirea ațintită asupra ta.
Powered by storytelling, Murray Nossel
Crede-mă, te mint, Ryan Holiday, editura Act și Politon
Holiday face dezvăluiri în legătură cu ceea ce se petrece în culisele mass-media și cu secretele după care funcționează publicațiile online și editorii lor, punând astfel pentru mulți dintre noi capăt iluziei. Iluziei că adevărul ne este accesibil în orice moment datorită mass-media care ne slujește și a oamenilor care se află la cârma ei, și, despre care, spune Holiday, „nu ai fi crezut niciodată că sunt de multe ori doar niște imbecili, șarlatani și impostori pompoși”. O carte bună, dar dură, care reconfigurează realitatea pentru toți cei care o citesc.
La cei doar 31 de ani ai săi, Ryan Holiday are o biografie impresionantă. La vârsta de 19 ani a renunțat la colegiu pentru a fi ucenicul lui Robert Greene, autorul cărții „Succes și putere: 48 de legi pentru a reuși în viață”. A continuat prin a consilia mulți autori de bestselleruri și muzicieni de succes. A avut mulți ani funcția de director de marketing la American Apparel, campaniile sale de aici fiind folosite ca studiu de caz de către Twitter, YouTube și Google și scriindu-se despre ele în AdAge, New York Times și Fast Company. Agenția lui de creație, Brass Check, a consiliat clienți importanți precum Google, TASER sau Complex, dar și mulți autori de bestselleruri precum: Neil Strauss, Tony Robbins sau Tim Ferriss. Este autorul a șase cărți, dintre care le amintim pe: „Crede-mă, te mint! Confesiunile unui manipulator media”, „Obstacolul este calea: arta străveche de a transforma încercările în reușite” sau „Inamicul este ego-ul”.
Dacă ai fi amabil, ai spune că lucrez în marketing și în relații publice, sau în strategie online și publicitate. Acesta este, însă, un mod politicos de a ascunde crudul adevăr. Eu sunt, ca să spunem lucrurilor pe nume, un manipulator media – sunt plătit să înșel. Job-ul meu este să-i mint pe cei din media pentru ca aceștia să te poată minți pe tine.
Crede-mă, te mint, Ryan Holiday
Instrumentele titanilor – tacticile, rutinele și obiceiurile miliardarilor, figurilor publice și artiștilor de talie mondială, Tim Ferris, editura Act și Politon
Instrumentele titanilor de Tim Ferriss nu este doar o simplă carte, ea reprezintă o investiție în tine însuți. Asta pentru că, oamenii extraordinari pe care îi vei cunoaște prin intermediul acestui volum și pe care autorul îi numește titani, (peste 100 la număr) îți vor oferi informații și lecții valoroase de viață pe care să le pui în aplicare în propria ta existență. Iar dacă ar fi să îl cităm pe Warren Buffett, „investiția în tine însuți este cea mai importantă investiție pe care o vei face în viață.”.
E o lectură excelentă, adânc înrădăcinată în realitate, foarte actuală și cu o capacitate fantastică de a inspira. În ciuda dimensiunilor intimidante ale cărții, peste 700 de pagini, curiozitatea îți va fi menținută cu ușurință de numele mari care au avut bunăvoința să împărtășească cu Tim Ferriss o parte din secretele succesului lor: Paulo Coelho, Kevin Costner, Jamie Foxx, Bryan Johnson , Edward Norton, Tony Robbins, Arnold Schwarzenegger, Chris Young sau Andrew Zimmern etc.
Așadar, dacă ai fost curios vreodată să afli ce fel de cărți citesc cei care au reușit în viață, ce muzică le place, la ce documentare sau filme se uită, ce sfaturi le-ar oferi variantelor lor de la 30 sau 20 de ani, după ce citate sau legi își ghidează existența, cum își depășesc blocajele, zilele proaste, căderile, ce îi inspiră, ce îi animă, ce mănâncă, ce evită, etc,Instrumentele titanilor este ca un fel de gaură a cheii prin care poți să privești direct în viețile lor.
Tim Ferriss este antreprenor de succes, angel investor și autorul bestsellerurilor: 4 ore – săptămâna de lucru, 4 ore – corpul și The 4-Hour Chef. Volumele sale au fost traduse în peste 30 de limbi, 4 ore – săptămâna de lucru s-a aflat timp de șapte ani pe lista bestsellerurilor The New York Times, iar podcastul său intitulat The Tim Ferriss Show – care a inspirat volumul de față – a depășit 100.000.000 de descărcări.
Sunt o persoană obsedată să ia notițe. Câțiva oameni ar numi lucrul acesta tulburare obsesiv – compulsivă, pe când alții l-ar considera o vânătoare maniacală de himere. Eu îl privesc mai simplu: este colecția rețetelor din viața mea. (…) Această carte a mea, la fel ca toate celelalte, este un compediu de rețete pentru performanță înaltă.
Intrumentele titanilor, Tim Feris
Cele 4 discipline ale execuției, Sean Covey, Chris McChesney, Jim Huling, editura All
Această lucrare profundă dezvoltă o nouă viziune asupra tehnicilor de management, orientată pe inovație. Inimile și mințile oamenilor vor fi implicate în atingerea unui obiectiv comun într-un mod nemaivăzut până acum.
Cele 4 discipline ale execuției funcționează ca un ghid practic. Specialiștii din orice domeniu vor descoperi cum să stabilească și să măsoare obiectivele organizației pentru care lucrează folosind instrumente cu totul și cu totul noi. Iar cele mai îndrăznețe obiective se vor transforma astfel în realitate. Modelul propus este simplu, eficient și ușor de înțeles, dar mai ales ușor de aplicat. Pur și simplu, înglobează secretul dezvoltării și al succesului. Rezultă astfel o creștere a calității muncii și un grad mai mare de implicare al echipei. Cu adevărat incredibil este faptul că poate fi pus în practică și în ceea ce privește viața personală și familia. Așadar, după ce vei parcurge acest ghid, și munca, și viața ta vor deveni sursele de împlinire și fericire pe care ți le-ai dorit întotdeauna.
Există două lucruri importante pe care un lider le poate influența atunci când vine vorba de obținerea de rezultate: strategia (planul) companiei și abilitatea companiei de a executa acea strategie. (…) După ce am lucrat cu mii de lideri și echipe din toate domeniile industriei și cu școli și agenții guvernamentale din întreaga lume, iată ce am învățat: odată ce ați decis ce să faceți, cea mai mare provocare este să îi atrageți pe oameni să realizeze lucrurile la nivelul de excelență de care aveți nevoie.
Cele 4 discipline ale execuției