Spune o poveste dacă vrei să vinzi ceva: trucuri de marketing de la Seth Godin

Reading Time: 2 minutes

La început a fost povestea.

Oamenii au început să-și spună povești înaintea marketingului, înaintea cărucioarelor de cumpărături și cu mult înaintea reclamelor televizate.

Noi, oamenii, am observat din vechime diverse lucruri. Am observat că soarele răsare în fiecare dimineață, așa că am inventat o poveste despre Helios și carul său de foc. (…) Poveștile ne ajută să înțelegem lumea mai ușor. Poveștile sunt singura metodă cunoscută de diseminare a ideilor. Marketerii nu au inventat poveștile, ci doar le-au perfecționat. 

Toți marketerii spun povești, Seth Godin

seth_godin_3

Urmăresc blogul lui Seth Godin de ceva vreme, iar dacă ești interesat de marketing și de zona online, blogul și cărțile sale sunt potrivite pentru tine.

Toți marketerii spun povești este o carte care te învață cum poți spune o poveste astfel încât să captivezi publicul și să îți vinzi produsul/ideea.

  • Toți marketerii de succes spun povești pentru că acestea sunt cerute insistent de clienți. Aceștia sunt obișnuiți să își spună povești lor înșile, precum și unii altora, așa că este firesc să cumpărăm lucruri de la cineva care ne spune o poveste. Oamenii nu pot face față adevărului.
  • Cum sunt poveștile grozave?
  1. Conțin o promisiune.
  2. Sunt crezute.
  3. Sunt subtile.
  4. Se derulează rapid.
  5. Apelează la simțuri.
  6. Vizează grupuri.
  7. Nu se contrazic.
  8. Corespund viziunii noastre despre lume.
  • La fel ca în biologia evoluționistă, jocul se schimbă mereu. Paradoxul evoluționist numit ‘blestemul Reginei de Cupă’ spune că ceea ce a dat rezultate ieri are puține șanse să dea rezultate și astăzi. Când Alice juca șah în Țara Minunilor, Regina de Cupă schimba jocul la fiecare mutare. Același lucru se întâmplă în Țara Minunilor marketingului. Un competitor face o schimbare și, deodată, întregul peisaj competițional este diferit. 
  • Marketingul reușește atunci când suficient de mulți oameni cu viziuni similare asupra lumii se unesc într-un fel care le permite marketerilor să ajungă la ei într-un mod eficient. (…) Oamenii se adună în grupuri cu viziuni comune asupra lumii, iar sarcina ta este să descoperi un grup necunoscut anterior și să inventezi o poveste pentru oamenii care îl compun. 

Cărți recomandate de Seth Godin

fragment din 'Toti marketerii spun povești'
fragment din ‘Toti marketerii spun povești’
foto: Luisa Ene
foto: Luisa Ene

Cartea se poate achiziționa de pe site-ul Târgul cărții, de aici.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *